Affinity Designer.
Wektorowe wypełnianie obiektów
Vector Flood Fill Tool, czyli potęga wypełniania obiektów.
Vector Flood Fill Tool (Narzędzie Wektorowe wypełnianie obszaru) służy do szybkiego i wygodnego wypełniania obiektów kolorami, gradientami oraz teksturami i ogólnie obrazkami rastrowymi.
Pozwala też na podstawie obszarów otoczonych krawędziami, tworzyć nowe obiekty.
To jednocześnie narzędzie proste i zaawansowane, ze względu na dodatkowe ustawienia oraz złożone zasady pracy z wypełnieniami.
Dokładne omówienie funkcji i zasad znajdziesz w filmie, a poniżej zamieszczam krótki opis opcji znajdujących się na pasku kontekstowym narzędzia Vector Flood Fill Tool.
Insertion mode (Tryb umieszczenia) – Sekcja odpowiada za to, w jaki sposób umieszczany będzie nowy obiekt powstający na bazie wypełnionego obszaru.
Inside (wewnątrz) – Nowy obiekt z wypełnienia zostanie umieszczony WEWNĄTRZ oryginalnego obiektu na zasadzie przycinania (clipping).
In-between (Pomiędzy) – Nowy obiekt z wypełnienia zostanie umieszczony NAD oryginalnym obiektem.
Fill mode (Tryb wypełniania) – Decyduje o tym, w jaki sposób zostanie dodane wypełnienie do obiektu.
Add on top (Dodaj na wierzchu) – W zależności od rodzaju wypełnienia zostanie ono dodane nad istniejącym wypełnieniem.
Smart refill (Inteligentne uzupełnienie/dolanie) – Funkcja zapobiega wielokrotnemu dodawaniu tego samego wypełnienia do obiektu.
Knockout (Zastąp/Wyeliminuj) – Nowe wypełnienie zawsze zastępuje dotychczasowe.
Fill to Visible Boundaries (Wypełnij do widocznych krawędzi/granic) – Gdy opcja ta jest włączona, wypełnienie obejmie kontur kształtu lub ścieżkę krzywej, ignorując krawędzie utworzone przez nakładanie się obiektów.
Set Bitmap Fills (Wybierz bitmapę do wypełnień) – Pozwala otworzyć obrazek rastrowy i wykorzystać go do wypełnienia obiektu wektorowego.
Fit mode (Tryb dopasowania) – Decyduje o tym, w jaki sposób tekstura, obrazek rastrowy dostosuje się do wypełnianego obiektu.
Max Fit (Maksymalne dopasowanie) – Obrazek wypełnienia zostanie powiększony tak, by w całości wypełnił obiekt, ale tak, by sam obrazek nie został zniekształcony. Może zostać przycięty lub powielony.
Min Fit (Minimalne dopasowanie) – Obrazek wypełnienia zostanie dopasowany tak, by był w całości widoczny wewnątrz obiektu, ale tak, by sam obrazek nie został zniekształcony. Może zostać powielony w razie potrzeby.
Stretch (Rozciągnięcie) – Obrazek wypełnienia dostosuje się do kształtu, co może powodować jego zniekształcenie, ponieważ proporcje nie będą zachowywane.