Affinity Designer 2. Rysujemy klocek 3D
Rysowanie z wykorzystaniem rzutu izometrycznego to popularny sposób wizualizacji obiektów trójwymiarowych. Affinity Designer jest wyposażony w bardzo przyjemny zestaw narzędzi do pracy z izometrią.
W tym filmie narysujemy prosty obiekt, co będzie dobrym pretekstem, by przyjrzeć się bliżej tym narzędziom, ale też dobrą okazją, żeby porozmawiać o siatkach, o pracy ze skalą i z wymiarami, o przyciąganiu czy też o duplikowaniu obiektów. Jednym słowem — okazją, by lepiej poznać Affinity Designera.
Spis zagadnień poruszonych w filmie
00:00 Wstęp i panel Isometric (Izometria)
00:40 Ustawienia siatki do pracy z izometrią. Tryb sześcianu (Cube mode)
02:36 Omówienie panelu Isometric i dwie metody umieszczania obiektów na płaszczyznach
04:53 Przydatny skrót przyspieszający pracę z rysowaniem izometrycznym
05:32 Zaczynamy rysowanie klocka z uwzględnieniem jego rzeczywistych wymiarów
06:05 Izometria, dimetria, trimetria, czyli rodzaje siatek w Designerze
07:32 Dodatkowe ustawienia siatek
09:09 Przyciąganie do siatki i przyciąganie do obiektów
10:25 Zaczynamy (w końcu) rysowanie klocka. Tworzymy ścianki obiektu
11:44 Definiowanie skali dla rysunku
13:38 Wybieranie właściwej opcji przyciągania
14:22 Opcja Keep selected (Zachowuj zaznaczenie)
16:17 Wypełnianie kolorami, czyli praca ze światłocieniem
16:51 Tworzenie słupka klocka
19:32 Korzystanie z narzędzia Shape Builder (Konstruktor kształtu)
22:50 Powielenie wykonanej połówki klocka i tworzenie gotowego obiektu
24:25 Zabawa klockami, czyli kopiowanie i zmiana koloru gotowego obiektu