Podstawy pracy z obiektami w Affinity Designerze
Rysowanie symetryczne polega na tym, że pociągnięcia tworzone są w czasie rzeczywistym i odbijane względem osi symetrii.Affinity Designer nie jest niestety wyposażony w narzędzia do wektorowego rysowania symetrycznego, ale można to ograniczenie obejść, korzystając z symboli (Symbols).
Będzie to też znakomita okazja, by przyjrzeć się podstawowym zasadom pracy z obiektami w Designerze.
Zarządzanie obiektami w panelu Warstwy (Layers) to jedna z wielu zalet Designera.
Jest to system oparty na konkretnych zasadach, a poznanie ich jest niezbędną do wydajnej pracy z programem.
Shape Builder Tool to znakomite narzędzie, które pojawiło się w drugiej wersji programu. Służy do edycji obiektów wektorowych.
Poznaj wszystkie funkcje narzędzia Shape Builder Tool
Sposób korzystania z różnych funkcji programu to kwestia osobistych upodobań, ale jest kilka domyślnych ustawień Affnity Designera, które warto zmienić.
Starałem się wybrać naprawdę praktyczne opcje, które w wyraźny sposób wpływają na komfort pracy.
Pora na czwartą część szybkich porad do Affinity Designera. Tym razem przede wszystkim przyjrzymy się funkcji Edytuj wszystkie warstwy (Edit All Layers), która zmienia sposób zaznaczanie obiektów. Jak edytować tekst zastępczy? Insert Filler Text oraz konfiguracja podsuwania, czyli Nudge Distance.
ZOBACZ SZYBKIE PORADY