Affinity Designer
Vector Flood Fill Tool

12.06.2023
Blog | Affinity Designer
Affinity Designer. Vector Flood Fill Tool. Wypełnianie obiektów

Affinity Designer.
Wektorowe wypełnianie obiektów

Vector Flood Fill Tool, czyli potęga wypełniania obiektów.


Affinity Designer. Vector Flood Fill Tool. Wypełnianie obiektów

Vector Flood Fill Tool (Narzędzie Wektorowe wypełnianie obszaru) służy do szybkiego i wygodnego wypełniania obiektów kolorami, gradientami oraz teksturami i ogólnie obrazkami rastrowymi.
Pozwala też na podstawie obszarów otoczonych krawędziami, tworzyć nowe obiekty.

To jednocześnie narzędzie proste i zaawansowane, ze względu na dodatkowe ustawienia oraz złożone zasady pracy z wypełnieniami.
Dokładne omówienie funkcji i zasad znajdziesz w filmie, a poniżej zamieszczam krótki opis opcji znajdujących się na pasku kontekstowym narzędzia Vector Flood Fill Tool.

Insertion mode (Tryb umieszczenia) – Sekcja odpowiada za to, w jaki sposób umieszczany będzie nowy obiekt powstający na bazie wypełnionego obszaru.

Inside (wewnątrz) – Nowy obiekt z wypełnienia zostanie umieszczony WEWNĄTRZ oryginalnego obiektu na zasadzie przycinania (clipping).

In-between (Pomiędzy) – Nowy obiekt z wypełnienia zostanie umieszczony NAD oryginalnym obiektem.

Fill mode (Tryb wypełniania) – Decyduje o tym, w jaki sposób zostanie dodane wypełnienie do obiektu.

Add on top (Dodaj na wierzchu) – W zależności od rodzaju wypełnienia zostanie ono dodane nad istniejącym wypełnieniem.

Smart refill (Inteligentne uzupełnienie/dolanie) – Funkcja zapobiega wielokrotnemu dodawaniu tego samego wypełnienia do obiektu.

Knockout (Zastąp/Wyeliminuj) – Nowe wypełnienie zawsze zastępuje dotychczasowe.

Fill to Visible Boundaries (Wypełnij do widocznych krawędzi/granic) – Gdy opcja ta jest włączona, wypełnienie obejmie kontur kształtu lub ścieżkę krzywej, ignorując krawędzie utworzone przez nakładanie się obiektów.

Set Bitmap Fills (Wybierz bitmapę do wypełnień) – Pozwala otworzyć obrazek rastrowy i wykorzystać go do wypełnienia obiektu wektorowego.

Fit mode (Tryb dopasowania) – Decyduje o tym, w jaki sposób tekstura, obrazek rastrowy dostosuje się do wypełnianego obiektu.

Max Fit (Maksymalne dopasowanie) – Obrazek wypełnienia zostanie powiększony tak, by w całości wypełnił obiekt, ale tak, by sam obrazek nie został zniekształcony. Może zostać przycięty lub powielony.

Min Fit (Minimalne dopasowanie) – Obrazek wypełnienia zostanie dopasowany tak, by był w całości widoczny wewnątrz obiektu, ale tak, by sam obrazek nie został zniekształcony. Może zostać powielony w razie potrzeby.

Stretch (Rozciągnięcie) – Obrazek wypełnienia dostosuje się do kształtu, co może powodować jego zniekształcenie, ponieważ proporcje nie będą zachowywane.