Jeśli nie chcemy zniszczyć oryginalnej warstwy podczas pracy ze Stemplem, dodajmy nową, pustą warstwę i wybierzmy z panelu sterowania (czyli paska opcji) polecenie Próbka>Bieżąca i poniżej.
Podczas pracy z liniami pomocniczymi przydatny może okazać się klawisz Alt.
Przytrzymanie klawisza Alt podczas wyciągania linii pomocniczej z Miarki sprawi, że linia pozioma zostanie przekształcona w pionową i odwrotnie. Ten sam efekt da nam kliknięcie już utworzonej linii ze wciśniętym klawiszem Alt.
Skrót klawiszowy Alt+Backspace pozwoli nam szybko wypełnić warstwę (lub zaznaczenie) zdefiniowanym kolorem narzędzia. Natomiast Ctrl+Backspace kolorem tła. (Zamiast klawisza Backspace można użyć klawisza Delete. To skrót przeznaczony dla użytkowników maców, ale działa także na PC).
Jeżeli do wcześniejszego skrótu dodamy klawisz Shift (czyli Shift+Ctrl+Backspace) będziemy wypełniali wyłącznie piksele warstwy. Przezroczystość pozostanie nietknięta.
Skrót Ctrl+K to najszybszy dostęp do Preferencji. Pomiędzy dostępnymi zestawami preferencji możemy poruszać się, korzystając z kombinacji klawiszy Ctrl+1, Ctrl+2, Ctrl+3 itd.
Przytrzymanie klawisza Alt zmienia przycisk „Anuluj” w przycisk „Wyzeruj” w oknach dialogowych. Przydatne np. kiedy nasze eksperymenty z ustawieniami zabrną za daleko.
Klawisz Ctrl pomoże nam zaznaczyć piksele na warstwie. Jeżeli mamy już zaznaczenie klawisze Shift oraz Alt pomogą nam dodawać lub odejmować fragmenty zaznaczenia. Co stanie się, gdy połączymy obie techniki? Jeżeli masz utworzone zaznaczenie, kliknij miniaturkę innej warstwy z obiektem, korzystając z kombinacji klawiszy Ctrl oraz Shift i Alt. Ctrl+Shift. Kształt obiektu zostanie dodany do istniejącego zaznaczenia. Ctrl+Alt. Kształt obiektu zostanie odjęty od istniejącego zaznaczenia. Ctrl+Shift+Alt. Zostanie utworzone zaznaczenie ze wspólnej części obiektu i istniejącego zaznaczenia.
W Photoshopie spotkamy kilka rodzajów warstw: np. warstwa tła, warstwy 3D czy też warstwy tekstowe. Aby zaznaczyć warstwy tego samego typu, wystarczy wybrać polecenie Zaznacz>Podobne warstwy (polecenie dostępne jest również po kliknięciu wybranej warstwy prawym klawiszem). Dzięki temu szybko zaznaczymy i np. zrasteryzujemy w razie potrzeby wszystkie warstwy tekstowe.
Programy do grafiki wektorowej wyposażone są w narzędzia, dzięki którym szybko można wykonać dowolną ilość kopii obiektu z nadanym przekształceniem (np. obrót czy skalowanie). A jak to wygląda w Photoshopie? W menu Edycja znajduje się polecenie Przekształć>Ponownie(Shift+Ctrl+T). Drobna modyfikacja tego skrótu pozwoli nam uzyskać pożądany efekt: Shift+Ctrl+Alt+T. Dodatkowo kopia zostanie umieszczona na nowej warstwie.
Skrót Shift+Ctrl+N tworzy nową warstwę, niestety przy okazji zostaje otwarte okno dialogowe z dodatkowymi opcjami, z których nie zawsze chcemy skorzystać. Wystarczy do powyższego skrótu dodać klawisz Alt, a okienko z opcjami nowej warstwy się nie pojawi.
Skrót Ctrl+J tworzy kopię aktualnie zaznaczonej warstwy. Warto również zwrócić uwagę, że z wykorzystaniem tego skrótu bez problemu wykonamy także kopię warstwy zablokowanej (najczęściej dotyczy to warstwy tła). Ponadto, jeśli na kopiowanej warstwie znajdzie się jakiekolwiek zaznaczenie, skrót Ctrl+J wykona kopię zaznaczonego obszaru.
Warto wnikliwie przyglądać się elementom interfejsu Photoshopa, każdy ma swoje znaczenie. Tryby mieszania oddzielone są niepozornymi, poziomymi liniami. W ten sposób tryby zostały w logiczny sposób pogrupowane.
Pierwsze dwa tryby to tryby zwane niezależnymi lub łączącymi. Dalej znajdziemy tryby przyciemniające, rozjaśniające, zwiększające kontrast i porównujące. Ostatnie cztery tryby to tryby komponentów obrazu, zwane także trybami HSL; choć i tak są to nazwy nieoficjalne, przybliżajce jedynie charakter poszczególnych trybów.
Nazwa kodowa to nazwa, jaką oznaczana jest dana wersja Photoshopa, na etapie tworzenia. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, pod jaką nazwą kodową była przygotowywana Twoja wersja programu, przytrzymaj klawisze Ctrl+Alt i wybierz z górnego menu Pomoc>O programie Photoshop (Informacje o programie Photoshop CC).
Polecenie Okno>Ułóż>Nowe okno dla spowoduje, zgodnie z nazwą otworzenie nowego okna z plikiem dla aktualnie wybranego dokumentu. Pracując na jednym obrazku, zmiany automatycznie będą uwzględniane na drugim. Jak można wykorzystywać tę funkcję w praktyce? Np. w jednym oknie możemy pracować nad powiększonym detalem, natomiast w drugim oknie będziemy kontrolować cały obrazek.